dnd, d&d dungeons and dragons
 
prawdawoczy.tnb.pl
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d MENU dungeons and dragons
 
PRAWDA JEST WSZĘDZIE NALEŻY JĄ TYLKO ODNALEZĆ ˇ Strona Główna ˇ Forum ˇ Artykuły ˇ Newsy ˇ Kinoteka ˇ Galeria ˇ Linki ˇ Szukaj ˇ Chat
 
isa, dnd.rpg.info.pl

dnd, d&d
Nawigacja
dungeons and dragons
 
Strona Główna
Forum
Artykuły
Kinoteka
Galeria
Linki
FAQ
Regulamin
Chat
muza-mp3
Videoteka
"DESTINY NEWS NETWORK"-ARCHIWUM
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Teraz Nowe Superkino na żywo!
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Bieżący odcinek SG ANM: S01E05 "Hard Way Back"(cdn wkrótce)
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Bieżący odcinek SGU NC: S04E02 "Ribbon of stars", wkrótce odcinek "Breakdown"
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Na Forum
dungeons and dragons
 
Najnowsze Tematy
SGU S04E02 "Ribbon o...
ANM S01E05 - "Hard W...
Drobne pomysły i ide...
SGU S04E01 extension
SGU S04E01 - New Beg...
Najciekawsze Tematy
Drobne pomysły i ... [40]
Wątpliwości czy p... [10]
Moja Teoria about... [4]
SGU S03E01 extension [1]
cubesat [1]
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
SG ATLANTIS NEW MISSION
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Kinoteka nowe seriale -"Helix"
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Kinoteka nowe seriale - "12 Monkeys"
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Kinoteka nowe seriale - "Outlander"
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Ostatnie Artykuły
dungeons and dragons
 
Zeznanie Waltera Hauta
Sfałszowana rzeczywi...
Latajace talerze z Z...
JFK i podbój Kosmosu
Fizyka a cywilizacje...
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Kinoteka nowe seriale -"Dark Matter"
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Kinoteka nowe seriale -"The Expanse"
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Kinoteka nowe seriale -"Defying Gravity"
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Online
dungeons and dragons
 
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 117
Nieaktywowany Użytkownik: 1552
Najnowszy Użytkownik: StevenSOYMN
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Kinoteka nowe seriale -"The Last ship"
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Kinoteka serial Defiance" - nowe odcinki
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Kinoteka serial "Falling Skies" - nowe odcinki
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
"Destiny News Network"- archiwum
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
STAR WARS IN CONCERT HD
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Przegląd najciekawszych artykułów
dungeons and dragons
 
W poszukiwaniu Pandory NOWA PANDORA? Orbitujący teleskop NASA – Kepler – niezmordowanie poszukuje planet, na których mogłoby się rozwijać życie. W swojej misji Kepler znalazł do tej pory aż 1235 takich interesujących obiektów i wszystkie znajdują się poza naszym Układem Słonecznym. 54 planety są zbliżone swoją charakterystyką do Ziemi. Oznacza to, że klimat na nich nie jest zbyt gorący ani zbyt zimny i może się tam rozwijać życie, podobnie jak na naszej planecie. Wszystko wskazuje, że Carl Sagan miał absolutną rację mówiąc, że wszechświat tętni życiem. Nasza galaktyka składa się z miliardów planet a kosmiczny teleskop Kepler jest czymś w rodzaju rurki do napojów, przez którą patrzymy w niebo i staramy się odszukać planety podobnej do naszej. I to właśnie dzięki tej rurce, która obserwuje mikroskopijny wycinek naszej galaktyki, udało się znaleźć ponad 50 planet, które nadają się (w pewnym sensie) do zamieszkania! Czyż nie jest to niezwykłe? To z kolei oznacza, że istnienie planety takiej jak Pandora jest jak najbardziej możliwe i być może najważniejszym celem filmu „Avatar” było zwrócenie nam na ten fakt uwagi. Kepler odkrył właśnie niezwykły system planetarny gdzie wokół centralnej gwiazdy krąży aż 6 planet, które są w stanie podtrzymywac życie! Planety orbitują swoje słońce w zwartej grupie w odległości nie większej niż odległość Wenus do naszego Słońca. Najmniejsza z nich jest 2.3 raza większa od Ziemi, a największa 13.5 razy większa od Ziemi. Jeśli statystycznie chcielibyśmy wyliczyć prawdopodobieństwo istnienia takiego systemu – to byłoby ono tak małe że znalezienie igły w stogu siana to przy tym dziecinna igraszką. Tymczasem Kepler co kilka miesięcy znajduje interesujące planety, które nie tylko nadają się do ewentualnej kolonizacji, ale są przede wszystkim miejscem, w którym kwitnie jakieś życie. Można więc sobie postawić ryzykowne pytanie. Czy wszystkie te sprzyjające życiu planety są tworami naturalnymi? Czy być może zostały stworzone przez bliżej nam nieznaną inteligencję? NASA nieprzypadkowo przecież wybrała do obserwacji przez Keplera ten wlaśnie region naszej galaktyki. Być może znaleziono coś, co łączy kulturę starożytnego Egiptu, posługującą się fizyką, której nadal nie potrafimy rozwikłać, widząc w piramidach wyrafinowane grobowce – z życiem na odległych planetach? I dlatego Kepler obserwuje ten a nie inny fragment nieba? Czyż właśnie taka tajemna wiedza nie jest doskonałym gruntem dla tajemniczych masońskich rytuałów (z których wiele ma swoje źrodło w starożytnym Egipcie) jakimi NASA wydaje się być opętana? Być może zmiany jakie zachodzą obecnie na Ziemi wcale nie są przypadkowe a odpowiedź na te pytania ukryta jest w majestatycznych piramidach tkwiących od tysięcy lat na płaskowyżu w Gizie bo uruchomiły one proces, którego natury nie potrafimy pojąć.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Superkino!!!(dostępne po zalogowaniu)
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Przekrocz bramę Stargate
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Fizyka a cywilizacje pozaziemskie
dungeons and dragons
 
Michio Kaku

Choć mówienie o stopniu rozwoju cywilizacji starszych od naszej o tysiące lub miliony lat to kwestia czystej spekulacji, z pomocą w wizualizacji tych scenariuszy przychodzi nam fizyka. W latach 60-tych ub. wieku radziecki uczony N.Kardaszew opracował 3-stopniową skalę rozwoju cywilizacji. Od tego czasu naukowcy rozwijają jego wizję. Jak daleko nam do następnego szczebla i czy inne cywilizacje mogą uciec przed śmiercią Wszechświata? Co kryje się dalej za trzema stopniami Kardaszewa?

_______________

Śp. Carl Sagan zadał niegdyś pytanie: rCo dla cywilizacji oznacza fakt, iż liczy sobie ona milion lat? Od kilku dziesięcioleci posiadamy radioteleskopy i statki kosmiczne. Nasza cywilizacja techniczna liczy sobie kilkaset latr30; a zaawansowana cywilizacja licząca sobie miliony lat wyprzedza nas o tyle, o ile my znalezione w dżungli dziecko czy makaka.r1;

Choć wszelkie dywagacje na temat wysoce zaawansowanych cywilizacji to sprawa czystej spekulacji, prawa fizyki mogą zostać tu wykorzystane do wyznaczania dolnych i górnych granic zasięgu owych cywilizacji. Gdy prawa kwantowej teorii pola, ogólnej teorii względności, termodynamiki itp. są w miarę dobrze poznane, fizyka może wskazać szersze ramy, które wyznaczają możliwości owych cywilizacji.


Carl Sagan


Ludzkość może wkrótce czekać rpozaziemski szokr1;, gdyż obecna lista pozasłonecznych planet zawierająca ciała wielkości Jowisza, poszerza się o setki planet wielkości Ziemi, niemalże identycznych z naszym planetarnym domem. Może to otworzyć nową erę w naszych relacjach z Wszechświatem: nigdy już nie spoglądać będziemy na niebo w ten sam sposób uświadamiając sobie, że naukowcy mogą ostatecznie stworzyć pewien rodzaj encyklopedii dokładnie opisującej setki podobnych do Ziemi planet.

Dziś każdy tydzień przynosi wieści o odkryciu planet o wymiarach Jowisza poza naszym układem słonecznym. Jedna z nich oddalona jest o ok. 15 lat świetlnych i krąży wokół gwiazdy Gliese 876. Najbardziej spektakularne z tych odkryć sfotografował Teleskop Hubbler17;a, który uchwycił zadziwiające fotografie planety odległej od nas o 450 lat, która wypchnięta została w kosmos przez swój podwójny system gwiezdny.

Jednakże najlepsze dopiero nadejdzie. Na początku następnej dekady naukowcy stworzą nowy rodzaj teleskopu kosmicznego, który użyje interferencji promieni świetlnych. Dla przykładu instrument o nazwie SIM (Space Interferometry Mission), który umieszczony ma zostać w przestrzeni kosmicznej na początku przyszłej dekady, składa się z wielu teleskopów umieszczonych na mierzącej ok. 9 metrów strukturze. Posiadając niezwykłą rozdzielczość sięgającą fizycznych granic optyki, SIM posiada możliwości, które wydają się niemalże nieprawdopodobne. Będzie on w stanie wykryć latarkę, którym wymachuje znajdujący się na powierzchni Marsa astronauta.

SIM położy jednak podwaliny pod instrument o nazwie Terrestrial Planet Finder (Ziemski Detektor Planet), który uruchomiony zostanie w przyszłym dziesięcioleciu i który z pewnością wykryje znacznie więcej planet przypominających naszą. Przeskanuje on w ich poszukiwaniu najjaśniejszych 1000 gwiazd w promieniu 50 lat świetlnych od Ziemi i skupi się na 50 r11; 100 najjaśniejszych systemach planetarnych.

Wszystko to z kolei spowoduje aktywne przedsięwzięcia w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, czy którakolwiek z tych planet gości życie, a także być może cywilizacje, które stoją na wyższym od naszej poziomie. Choć niemożliwe jest przedstawienie dokładnych cech podobnych zaawansowanych cywilizacji, ich szerszy zarys ustalić można na podstawie praw fizyki. Nie ważne jak wiele lat świetlnych dzieli je od nas r11; wciąż podlegać muszą one żelaznym zasadom fizyki, które obecnie są w stanie wyjaśnić nam wszystko r11; od subatomowych cząsteczek po ogromne kosmiczne struktury.

FIZYKA CYWILIZACJI I, II i III RZĘDU

Cywilizacje dzielić możemy ze względu na ich zużycie energii, biorąc pod uwagę następujące czynniki:

1. Prawa termodynamiki: Nawet najbardziej zaawansowana cywilizacja podlega prawom termodynamiki, szczególnie ta prezentująca II poziom.

2. Prawa materii stałej: Materia barioniczna (tzn. oparta na protonach i neutronach), skłania się ku trzem głównym grupom: planetom, gwiazdom i galaktykom. (Jest to określone przez produkty gwiezdnej i galaktycznej ewolucji, fuzji termodynamicznej itp.). Stąd też ich energia bazuje na trzech oddzielnych typach i to wyznacza górne granice współczynnika ich konsumpcji energii.

Nikołaj Kardaszew

3. Prawa ewolucji planetarnej: Każda z zaawansowanych cywilizacji musi szybciej zwiększać zużycie energii niż wynosi częstotliwość zagrażających życiu katastrof (upadków meteorów, zlodowaceń, eksplozji supernowej itp.). Jeśli czyni to powoli, skazana jest na zagładę.

W opublikowanym w 1964 r. artykule w rPrzeglądzie Sowieckiej Astronomiir1;, radziecki astrofizyk Nikołaj Kardaszew wyjaśnia, iż zaawansowane cywilizacje należy pogrupować i wyróżnić trzy ich typy: I, II i III, które posiadają odpowiednio planetarne, gwiezdne i galaktyczne formy energii. Obliczył, że zużycie energii tych trzech typów cywilizacji dzielą niewypowiedziane różnice. Ale jak długo zajmuje przejście z Typu I na Typ II?

Krócej niż możnaby przypuszczać.

Don Goldsmith, astronom z Uniwersytetu Berkeley przypomina nam, że planeta Ziemia otrzymuje ok. jednej-miliardowej części energii Słońca, zaś ludzie używają z tego jedną-milionową. Wykorzystana przez nas część całej energii słonecznej to zatem jeden na milion miliardów. Obecnie całą produkcja energii na naszej planecie zwiększa się i obecnie jesteśmy w stanie obliczyć, jak długo zajmie przejście do cywilizacji Typu II lub III.

- Wystarczy spojrzeć jak daleko zaszliśmy w wykorzystaniu energii gdyż odkryliśmy jak nią manipulować, jak wykorzystywać kopalne paliwa i jak produkować prąd dzięki elektrowniom wodnym itd. r11; mówi Goldsmith. Znaleźliśmy zastosowanie energii w zadziwiającej liczebnością formie w ciągu zaledwie kilku wieków w porównaniu do miliardów lat istnienia naszej planetyr30; To samo może stosować się też do innych cywilizacji.

Fizyk Freeman Dyson z Instytutu ds. Zaawansowanych Badań szacuje, że w ciągu następnych 200 lat powinniśmy osiągnąć status cywilizacji Typu I. Zwiększając co rok produkcję energii o skromny 1%, Kardaszew szacował, że dojście do cywilizacji rzędu II nastąpi po 3.200 lat, zaś do poziomu III 5.800 lat.

ŻYJĄC W CYWILIZACJI I, II i III TYPU

Cywilizacja Typu I ma dla przykładu charakter planetarny i opanowuje większość form planetarnej energii. Jej produkcja energii może przekraczać naszą obecną produkcję o tysiące lub wręcz miliony razy. Mark Twain powiedział pewnego razu, iż rkażdy narzeka na pogodę, ale nikt nic z nią nie robir1;. W cywilizacjach I Typu może wyglądać to inaczej, gdyż posiadają one na tyle energii, aby modyfikować pogodę. Posiadają jej też na tyle, aby zmieniać wpływać na skutki trzęsień ziemi, wybuchów wulkanów a także aby budować miasta na powierzchni oceanów.

Nasz obecny poziom produkcji energii plasuje nas na poziomie cywilizacji Typu 0. Nie czerpiemy jej z opanowywania ziemskich sił, ale spalania obumarłych roślin (tzn. węgla i ropy). Ale widać jest już zalążki cywilizacji Typu I. Obserwujemy powstanie ogólnoplanetarnego języka (jakim jest angielski), systemu komunikacji (Internet), ogólnoświatowej ekonomii (która znajduje wyraz np. w postaniu UE) a także narodzinom ogólnoplanetarnej kultury (poprzez mass media, telewizję, muzykę, kino itp.).

Wedle definicji zaawansowana cywilizacja musi rozwijać się szybciej niż wynosi częstotliwość zagrażających jej katastrof. Jeśli w powierzchnie planety średnio co kilka tysięcy lat uderza dużych rozmiarów meteoryt lub kometa, cywilizacja I Typu musi opanować podróże kosmiczne na tyle, aby móc zmienić tor lotu stanowiącego zagrożenie ciała kosmicznego. Na przestrzeni dziesiątek tysięcy lat mają miejsce także epoki lodowcowe, dlatego cywilizacja tego typu musi nauczyć się przez ten okres modyfikowania pogody.

Należy wziąć pod uwagę także katastrofy, które nie wynikają z winy natury. Problem globalnego zanieczyszczenia zagraża tylko cywilizacji 0 Typu. Ta, która stoi rząd wyżej i od kilku tysiącleci istnieje jako cywilizacja planetarna musi osiągnąć koniecznie ekologiczny balans planety. Problemy wewnętrzne, jak wojny stwarzają oczywiście poważne zagrożenie, ale cywilizacje te mają za sobą tysiące lat istnienia, w czasie których był czas na rozwiązanie rasowych, narodowych czy religijnych konfliktów.

Jednak po kilku tysiącach lat cywilizacja I Typu wyczerpie możliwości swej planety i rozpocznie korzystanie energii słonecznej, czyli ok. biliona trylionów trylionów ergów na sekundę.

Z ilością energii porównywalną do niedużej gwiazdy, powinna być widoczna z kosmosu. Dyson wysunął nawet myśl, że cywilizacja II Typu może zbudować wokół swej gwiazdy gigantyczną powłokę, aby czerpać dostateczną ilość energii.

Tzw. Sfera Dysona

Nawet jeśli będą oni starali się ukryć swe istnienie, muszą, wskutek działania drugiego prawa termodynamiki, emitować rzużyte ciepłor1;. W kosmosie ich planeta świecić może jak choinkowa lampka. Dyson zaproponował, aby w identyfikacji II Typu cywilizacji poszukiwać podczerwonych emisji a nie sygnałów radiowych czy telewizyjnych.

Prawdopodobnie jedynym poważnym zagrożeniem dla cywilizacji II Typu jest eksplozja sąsiadującej supernowy, której nagła erupcja mogłaby spalić powierzchnię planety poprzez uderzenie promieniowania rentgenowskiego, zabijając wszystkie żywe organizmy. Dlatego też najbardziej interesująca jest cywilizacja Typu III, która jest w praktyce niezniszczalna. Ponieważ wyczerpała ona moc jednej gwiazdy, sięga do innych systemów planetarnych. Żadna znana nauce katastrofa naturalna nie jest w stanie położyć jej kres.

Radzenie sobie ze znajdującą się w pobliżu supernową również potrzebuje kilku rozwiązań, tak jak np. odwrócenie ewolucji umierającego czerwonego giganta, który jest bliski wybuchu albo opuszczenie swego systemu gwiezdnego przez przystosowanie do życia inneg.

Jednakże na drodze z cywilizacji II do III Typu istnieją przeszkody. Ostatecznie rozbija się ona o kolejne z żelaznych praw fizyki, teorię względności. Dyson szacuje, że może ona powodować opóźnienia w ewolucji na drodze od cywilizacji III typu nawet o miliony lat.

Mimo to istnieje wiele sposobów poruszania się z bliskimi światłu prędkościami. Dla przykładu, miernik możliwości rakiet oznaczany jest jako rimpuls właściwyr1; (równy stosunkowi pędu i czasu trwania, mierzony jednostkach na sekundę). Rakiety napędzane chemiczne mogą uzyskać impuls rzędu kilkuset lub kilku tysięcy sekund. Silniki jonowe uzyskują dziesiątki tysięcy sekund. Ale aby osiągnąć prędkość światła impuls właściwy musi wynosić ok. 30 milionów sekund, co leży daleko poza naszymi możliwościami, ale nie jest trudne dla cywilizacji III Typu. Dla pojazdów poruszających się z prędkością zbliżającą się do prędkości światła istnieje kilka możliwych rodzajów napędu.

JAK ODKRYWAĆ GALAKTYKĘ

Z racji ogromnych odległości dzielących gwiazdy i liczby nieodpowiednich dla podtrzymywania życia systemów słonecznych, cywilizacja III Typu stanie przed kolejnym problemem: jaki według matematyki jest najbardziej skuteczny sposób eksplorowania miliardów gwiazd w galaktyce?

W twórczości science-fiction poszukiwanie niezamieszkałych światów uwieczniono dzięki sylwetkom nieustraszonych kapitanów statków kosmicznych podróżujących przez bezkres kosmosu lub jako inwazje przedstawicieli wyższych cywilizacji podbijających niżej stojące planety. Jednakże najbardziej efektowna z matematycznego punktu widzenia metoda jest mniej widowiskowa. Chodzi tu o wysyłanie w lot po galaktyce flot rsond von Neumannar1; (nazywanych tak po Johnie von Neumannie, twórcy matematycznych praw tzw. samoreplikujących się systemów).


John von Neumann


Sonda Von Neumanna to robot stworzony do podróży do odległych systemów planetarnych i tworzenia fabryk, w których będzie tworzyć tysiące swych kopi. Idealnym miejscem dla sond von Neumanna są jednak jałowe księżyce aniżeli planety, gdyż z satelity łatwiej startować. Sondy tego typu czerpałyby naturalne surowce danych ziem wydobywając m.in. żelazo i nikiel, aby uzyskać surowce niezbędne do budowy fabryki robotów. Stworzyłyby one tysiące swych kopii, które następnie udawałyby się w podróż do innych systemów gwiezdnych.

Podobnie jak mnożący się w ciele wirus, tak i niezliczone ilości sond von Neumanna rozchodziłyby się we wszystkich kierunkach poruszając się z prędkością ułamka prędkości światła. W ten sposób nawet galaktyki o średnicy 100.000 lat świetlnych mogłyby zostać zanalizowane powiedzmy w ciągu pół miliona lat.

Jeśli sonda von Neumanna odnalazłaby ślady prymitywnego życia (np. niestabilnej, dzikiej cywilizacji Typu 0), mogłaby w uśpieniu przeczekać na powierzchni satelity, aż cywilizacja ta wyewoluuje w stabilną cywilizacją I Typu. Po kilku tysiącach lat oczekiwania, gdy cywilizacja, która osiągnęła wyższy status jest na tyle zaawansowana, aby zbudować księżycową kolonię. Fizyk Paul Davies z University of Adelaide wysunął nawet możliwość istnienia podobnego próbnika von Neumanna na naszym Księżycu, będącym śladem jego odwiedzin całe epoki temu.

NOWE ŚWIATŁO

Odkąd Kardaszew stworzył pierwotny ranking cywilizacji wielu naukowców starało się go udoskonalić i poszerzyć jego analizę w oparciu o najnowsze odkrycia, w tym nanotechnologię, biotechnologię, fizykę kwantową etc.

Nanotechnologia może dla przykładu ułatwić rozwój próbników Von Neumanna. Jak zauważył w swym eseju pt. rThere's Plenty of Room at the Bottomr1; fizyk Richard Feynman, żadna z zasad fizyki nie neguje budowy armii urządzeń o rozmiarze molekuł.

Davies spekuluje, że zaawansowana cywilizacja mogłaby zastosować nanotechnologię do budowy miniaturowych sond, których zadaniem byłaby eksploracja galaktyki i które mieściłyby się w ludzkiej ręce.

- Maleńkie sondy, o których mówię będą tak nierozpoznawalne, iż nie dziwiłby fakt, abyśmy żadnej z nich nigdy nie napotkali. Nie jest to coś, czym można podróżować po swym podwórku. Więc jeśli technologia rozwija się dosłownie w sposób rmniejsze, szybsze, tańszer1; i jeśli tej zasady trzymają się inne cywilizacje, zatem możemy być otoczeni urządzeniami rozpoznawczymi r11; wyjaśnia Davies.

Co więcej, rozwój biotechnologii również otwiera coraz to nowe możliwości. Sondy te mogą zachowywać się jak organizmy i przekazywać dalej swe genetyczne informacje, mutując się i ewoluując w ten sposób, aby na kolejnym stopniu rozwoju rozwinąć swe zdolności jeszcze bardziej. Mogą także posiadać sztuczną inteligencję, aby przyspieszyć ich poszukiwania.

Także teoria informacji rzuca nowe światło na oryginalną analizę Kardaszewa. Projekt SETI w obecnej formie bada jedynie kilka częstotliwości radiowych i telewizyjnych wysyłanych przez cywilizację Typu 0. Bardziej efektywną niż nadawanie na jednej częstotliwości formą przesyłu informacji w kosmosie mogłoby być rozczłonkowanie wiadomości i nadanie ich na wszystkich częstotliwościach (np. przez podobną do fourierowskiej transformację) a następnie zrekonstruowanie sygnału, tylko że już po drugiej stronie. W ten sposób, nawet jeśli niektóre częstotliwości zostaną zanieczyszczone, przetrwa na tyle dużo z pierwotnej wiadomości, aby móc ją poprawnie zrozumieć. Jednakże cywilizacje Typu 0 odsłuchujące wiadomości tylko na jednej częstotliwości mogą usłyszeć bezsensowny szum. Innymi słowy, nasza galaktyka może być wypełniona informacjami od różnego typu cywilizacji zarówno II jak i III typu, jednak nasze radioteleskopy nie wychwytują niczego.

Ostatecznie istnieje także możliwość, iż cywilizacje II i III typu mogą być w stanie osiągać magiczną energię Plancka w swych pojazdach.

Energia ta jest kwadrylion razy większa od naszego najpotężniejszego akceleratora cząsteczek. Choć energia ta sama z siebie wydaje się być ideą czysto fantastyczną, znajduje się w zasięgu cywilizacji II lub III typu. Energia Plancka występuje jedynie w centrach czarnych dziur i w chwili Wielkiego Wybuchu. Ale ostatnie postępy w kwantowej grawitacji czy teorii superstrum powodują ponowne ożywienie się zainteresowania fizyków energiami o niewyobrażalnej skali. Choć nie jest pewne, iż fizyka kwantowa pozwala na istnienie trwałych rdziur robaczychr1;, powstaje pytanie, czy zaawansowane cywilizacje mogą być w stanie poruszać się po kosmosie przez podobne rwrotar1;. Jeśli cywilizacje te opanowały z sukcesem podróże przez trwałe rdziury robaczer1;, zatem osiągnięcie impulsu właściwego wynoszącego miliony sekund nie jest problemem. Są to najprościej mówiąc skróty przez galaktykę. Z pewnością stanowią także przełomowy moment w przechodzeniu z cywilizacji II Typu w następny.


Wizerunki wormholes (Michio Kaku, rHyperspacer1;)


Pewnego dnia możliwości wydzierania dziur w czasie i przestrzeni mogą okazać się przydatne. Astronomowie analizujący światło płynące od odległych supernowych wysnuli wniosek, iż kosmos zamiast zwalniać, przyspiesza. Jeśli to prawda, może istnieć siła anty-grawitacyjna (prawdopodobnie einsteinowska stała kosmologiczna), która przeciwdziała grawitacyjnemu przyciąganiu się odległych galaktyk. Ale oznacza to również, iż kosmos rozszerzać może się aż do czasów rWielkiego Chłodur1;, gdy temperatury zbliżą się do zera absolutnego. Kilka ostatnich pism ukazuje, w jaki sposób wyglądać może ów ponury wszechświat, a będzie to żałosny widok: każda z cywilizacji, która przetrwa będzie sąsiadować z umierającymi blaknącymi gwiazdami neutronowymi i czarnymi dziurami. Wszystkie inteligentne formy życia muszą zginąć, kiedy umiera Wszechświatr30;

Rozmyślając o śmierci Słońca, filozof Bertrand Russel przelał na papier chyba najbardziej przygnębiające słowa w języku angielskim, jakie kiedykolwiek napisano: rWszelkie wysiłki wieków, wszelkie poświęcenie, cała inspiracja, całe jasność południa geniuszu człowieka, skazane są na zagładę w niewypowiedzianym akcie śmierci systemu słonecznego, zaś cała świątynia ludzkich osiągnięć musi nieuchronnie spocząć pod szczątkami walącego się wszechświatar30;r1;

Dziś uświadamiamy sobie, że odpowiednio przygotowane rakiety mogą oszczędzić nas przed skutkami śmierci naszego Słońca, która nastąpi za 5 milionów lat, licząc od teraz. Gdy nadejdzie ten dzień zawrze woda w oceanach a góry stopią sięr30; Czy jednak będziemy w stanie uniknąć śmierci samego wszechświata?

Astronom John Barrows z Uniwersytetu Susses pisze: rZałóżmy, że kontynuujemy klasyfikację. Członkowie hipotetycznych cywilizacji Typów IV, V, VI i dalszych mogą być w stanie manipulować strukturami kosmosu na coraz większą skalę, obejmującą grupy, gromady i supergromady galaktyk.r1; Zatem cywilizacja wyższa od Typu III może być w stanie uciec od umierającego wszechświata przez dziurę w przestrzeni.

Niedawno fizyk Alan Guth, jeden z twórców teori inflacji kosmicznej, obliczył nawet ilość energii potrzebną do stworzenia wszechświata w laboratorium.

Oczywiście, aż do czasu gdy ktoś nawiąże kontakt z zaawansowaną cywilizacją, wszystko co zostało tu powiedziane jest czystą spekulacją opierającą się na zasadach fizyki i użytecznym przewodnikiem po tym, jak odnaleźć pozaziemską inteligencję. Jednak nadejdzie dzień, w którym wielu z nas wpatrywać się będzie w encyklopedię zawierającą spis setek podobnych do Ziemi planet w naszej części galaktyki. Potem zaś, jak Sagan, będziemy zastanawiać się, jak wygląda cywilizacja starsza od naszej o miliony lat.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Komentarze
dungeons and dragons
 
Elentari dnia 08-07-2011 19:47
Członkowie hipotetycznych cywilizacji Typów IV, V, VI


A co mają umieć te typy cywilizacji?
Elentari dnia 08-07-2011 19:48
To my jesteśmy, typem 0?
jack dnia 11-07-2011 09:12
ElentariMoriquendi dnia 08-07-2011 19:47 :
Członkowie hipotetycznych cywilizacji Typów IV, V, VI
A co mają umieć te typy cywilizacji?


Te "typy" też są tylko przypuszczeniem - ale podobno mają dysponować energią odpowiednio:

Typ-IV - energią grupy lokalnej galaktyk(kilka galaktyk) np.grupa
lokalna Drogi Mlecznej do której zalicza się również gal. Pegasusa
Typ-V - energią - gromady galaktyk(około tysiąca galaktyk -
przypomnijmy że Destiny nie zdołał jeszcze opuścić takiej gromady)
Typ-VI - energią supergromady(tysiące grup galaktyk) - tutaj już
chyba nie potrzeba komentarza
I mógłby istnieć teoretycznie(zgodnie z zasadą ekstrapolacji) też
Typ-VII - dysponujący energią całego wszechświata...
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Dodaj komentarz
dungeons and dragons
 
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Oceny
dungeons and dragons
 
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Zegar
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Logowanie
dungeons and dragons
 
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
TV StarGate
dungeons and dragons
 
powrót transmisji TV Stargate(2x click on field=full screen) - w razie czego link do serialu bez limitu: http://alltube.tv/gwiezdne-wrota-wszechswiat - miłego oglądania
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Shoutbox
dungeons and dragons
 
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

rick
29 wrzesień 2016 08:53
tv stargate w wersji pl

rick
19 maj 2016 14:25
tv stargate w wersji ang

stargateag1988
01 luty 2015 14:17
Ok

rick
01 luty 2015 13:21
Gwiezdne wrota na Salis(planeta) zostały skopiowane(z tych na Atlantis) podobnie jak wcześniej prom który powrócił z Edenu...

rick
01 luty 2015 13:16
ok później zrobię linka z obrazkiem do tych stron FB Pewnie z jednaj da się trafić do innych)a usunę z boxa

stargateag1988
01 luty 2015 13:09
3) https://www.facebook.com/
pages/Stargate-reactivati
on/266139256886281 https://www.facebook.com/
media/set/?set=a.26614181
0219359.1073741828.266139
256886281&type=3


stargateag1988
01 luty 2015 13:09
1) https://www.facebook.com/
groups/stargatescripts/?f
ref=ts 2) https://www.facebook.com/
groups/stargate.polska/?f
ref=ts 3) https://www.facebook.com/
pages/Stargate-reactivati

stargateag1988
01 luty 2015 13:08
dowiedziałem się na mojej grupie Gwiezdne Wrota - POLAND - STARGATE, na waszej stronie nick: stargateag1988 1) https://www.facebook.com/
groups/stargatescripts/?f
ref=ts 2) https://www.fac


stargateag1988
01 luty 2015 13:08
na fanpage Stargate Reactivation - około 4000tyś ciekawych zdjęć - to wszystko na facebooku. Proszę o kontakt z Andrzej Gbur zdjęcie z pucharem, albo gg 1986885/skype andrzejg998. O tym portalu dowied

stargateag1988
01 luty 2015 13:07
Zapraszam do współpracy i do grupy Stargate Fan Scripts, są tam moje pomysły dla nowych sezonów, SG1/SGU/SGA, poza tym zapraszam jeszcze do grupy Gwiezdne Wrota - POLAND - STARGATE oraz na fanpage Sta

rick
28 grudzień 2014 20:22
SGA NM - nowa rasa obcych jest przyjazna czy będzie miała jednak inne plany wobec Atlantis? okaże się to wkrótce smiley

rick
26 październik 2014 15:54
DO ANKIETY Obeliski (jak ten na Edenie) i struktura sygnału nakładają się na siebie tworząc rodzaj mapy-tyle że jej większość nie leży w jednym universum..

rick
26 październik 2014 15:49
SGA NM: Drużyna Bravo budzi się do życia... smiley

rick
04 październik 2014 18:08
nowe zespoły SG zmierzają do swojego celu umiejscowionego w centrum terytorium Nakai..

rick
05 czerwiec 2014 21:02
jakoś tak na dniach coś już chyba jednak będzie - tylko dopisać,dopracować itd

rick
05 czerwiec 2014 20:52
..ale pomysły aka "zewnętrzne"(czyli od innych) również nadal mile widziane itp smiley

rick
05 czerwiec 2014 20:47
w końcu klaruje się koncepcja następnego odcinka SGU po dłuższej przerwie aka "technicznej".. smiley

rick
14 kwiecień 2014 20:27
a może ktoś chciałby 'pociągnąć' KSGU? Ja oferuję szkielet fabuły,konsultacje i pomoc edycyjną,ok? smiley

rick
14 kwiecień 2014 20:24
Chyba dla nikogo nie jest tajemnicą ponowne włączenie się "Destiny" do akcji.. smiley ot taki drobny spoiler smiley

rick
14 kwiecień 2014 20:20
Co słychać Przemek? pozdro smiley

Archiwum
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Gateworld.net ; StargateCentral ; SG World expanded universe
dungeons and dragons
 
StargateCentral
nowa powiązana strona już w dość zaawansowanej formie - http://www.sgworld.vv.si/ technologia,historia i przyszłość,nowe spojrzenie na universum
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Stwórz własną kontynuację universum StarGate!
dungeons and dragons
 
link do "Kontynuacja SG" na twitterze
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Ankieta
dungeons and dragons
 
Jaki główny wątek/i powinien się zaznaczyć w dalszej treści 4 sezonu SGU?(lub 1 ANM) - a więc czy(poniżej to potencjalne propozycje, z nich dopiero powstaną te zastosowane w fabule):

- akcja powinna dotyczyć Ziemi(np. kampanii z Lucian),lub innego zagrożenia

- powinno dotyczyć Alteran(np.deascendowanych) ich "powrotu" itp.

- mieć związek z zagadką sygnału i nową tajemnicą

- natrafić na wyraźny trop prowadzący do superobcych (jak kiedyś trafiono na ślad Atlantydy-odcinek typu Quest)

nie zgadzam się z żadną propozycją-moim zdaniem to jednak powinno być coś innego-przedstaw np.na forum własny pomysł

to ankieta dotycząca SGU czy ANM - bo w końcu nie wiem?! - odp.: a którego twoim zdaniem powinno dotyczyć? może obydwu jednocześnie..?(big crossover)

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Stargate Wiki
dungeons and dragons
 
Pomóż tworzyć potrzebne strony na Stargate Wiki http://pl.stargate.wikia.com/wiki/Specjalna:Potrzebne_strony
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
JUŻ JEST NA FACEBOOKU - Strona o Kontynuacji SGU i SGA
dungeons and dragons
 
najnowsze zdarzenia w universum kontynuacji SG
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Ostatnio online
dungeons and dragons
 
rick 2 weeks
StevenSOYMN33 weeks
ErnestBor33 weeks
GeraldHok33 weeks
GeorgeHuG33 weeks
RichardSoype33 weeks
GilbertSip33 weeks
Maynardzer33 weeks
Stephenphilm33 weeks
EdwardHiz33 weeks
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Nowa strona o Universum StarGate w której można edytować wszelkie dostępne treści(projekt wiki)
dungeons and dragons
 
dzięki twojemu udziałowi może być jeszcze lepsza
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Facebook Like Button-uwaga trzeba być tam zalogowanym
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Świetna strona o universum SGU z Australii [ENG]-serdecznie polecam!
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Galeria SF
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Forum o tematyce supernatural i nie tylko - wiele ciekawych i intrygujących tematów
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Kinoteka-serial "Kosmos"
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
newsy ze świata filmu
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Stargate: Infinity S01E01 "Decision" [PL]
dungeons and dragons
 
Akcja serialu toczy się 30 lat po pierwszym otwarciu wrót w SGC. Tajemnicze stworzenie Draga zostaje odkryte w starożytnej egipskiej mumii. SGC chce odesłać je na rodzinną planetę, ale jest ono ścigane przez obcą rasę i łowców nagród. Weteran programu Gwiezdnych Wrót Gus Bonnera, opiekun czterech kadetów z Akademii Stargate i tajemniczy obcy zostają zdradzeni i niesłusznie oskarżeni o zdradę, co uniemożliwia im powrót na Ziemię. Bohaterowie odkrywają nowe światy i kultury, muszą również odnaleźć inną drogę do domu.
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
Stargate: Infinity następne odcinki
dungeons and dragons
 
poniżej znajdują się kolejne odcinki[ENG] - wciśnij tytuł epizodu przy danym odcinku
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

dnd, d&d
REKLAMA Zwyczajny Koci Świat-strona o domowych kotach
dungeons and dragons
 
 
isa, dnd.rpg.info.plwotc, ogl

Copyright by rick partnership co.
wszystkie prawa zastrzeżone. Wszelkie materiały na stronie są oryginalną treścią a inne odniesienia są linkami do zewnętrznych stron za których działanie oraz zawartość nie bierzemy odpowiedzialności.

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie